ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Λογοθεραπεια Βορεια Προαστια ,Λογοθεραπεια θρακομακεδωνες ,λογοθεραπεια μενιδι ,

,Ελενη Γκιουβάνη τηλ 6932805156

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

 

 

 

 

        

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

 

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ είναι η ειδικότητα που ασχολείται με παιδιά ή ενήλικες που παρουσιάζουν δυσκολίες ή μη λειτουργική συμπεριφορά και επηρεάζουν την εξέλιξή τους σε δραστηριότητες της καθημερινής τους ζωής.

Ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία όταν παρουσιάζει δυσκολίες ή ελλείμματα στους εξής τομείς:

  • Αδρή κινητικότητα:

Δραστηριότητες που απαιτούν παιχνίδι με τη μπάλα, ισορροπία, βάδιση, τρέξιμο, σκαρφάλωμα, ποδήλατο.

 

  • Λεπτή κινητικότητα:

Χρήση εργαλείων – σύλληψη και λαβή μολυβιού, ψαλιδιού, χρήση κουταλιού και πιρουνιού.

Δυσκολίες γραφής, οπτικοκινητικός και αμφίπλευρος συντονισμός.

 

  • Γνωστικός τομέας:

Αναγνώριση σχημάτων, αναγνώριση χρωμάτων, εκμάθηση χωροχρονικών εννοιών, αντιληπτικές δεξιότητες – οπτική διάκριση, διατήρηση της συγκέντρωσης και της προσοχής, βελτίωση της μνήμης.

 

Λογοθεραπεια Βορεια Προαστια ,Λογοθεραπεια θρακομακεδωνες ,λογοθεραπεια μενιδι ,

  • Δραστηριότητες καθημερινής ζωής:

Σίτιση, ένδυση – απόδυση, περιποίηση.

 

  • Δεξιότητες παιχνιδιού:

Aισθητικοκινητικό παιχνίδι, συμβολικό παιχνίδι, μίμηση, παιχνίδι ρόλων, ομαδικό παιχνίδι και τήρηση κανόνων.

 

  • Αισθητηριακός τομέας:

Eνδείξεις που μπορεί  να υποδηλώνουν  δυσκολίες σε κάποιο αισθητηριακό σύστημα είναι:

Δεν τους αρέσουν συγκεκριμένες υφές τροφών, τους ενοχλούν  οι υφές από ρούχα, φοβούνται τον εξοπλισμό της παιδικής χαράς (κούνια – τσουλήθρα), δυσκολεύονται να μάθουν νέα κινητικά πρότυπα, δεν τους αρέσει να έρχονται σε επαφή με υλικά όπως άμμο, κόλλα, δακτυλομπογιές.

 

 

 

 

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

 

Μαθησιακές  Δυσκολίες  &  Αναπτυξιακές διαταραχές   – Ο ρόλος του Ψυχολόγου

 

Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες βρίσκεται στη δυσκολία του παιδιού να ανταπεξέλθει γνωστικά στις ποικίλες απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος. Αφορούν το γραπτό και προφορικό λόγο του παιδιού όπου παρουσιάζεται δυσκολία:

 

  1. στην ανάγνωση,
  2. στην ορθογραφία,
  3. στην κατανόηση κειμένου,
  4. στην επεξεργασία και απομνημόνευση πληροφοριών,
  5. στα μαθηματικά

και γενικότερα στο συλλογισμό, την απόκτηση και χρήση πληροφοριών είτε γραπτώς, είτε προφορικά.

 

Ο ρόλος του Ψυχολόγου είναι αρχικά να αξιολογήσει τις δυσκολίες του παιδιού και να εκπονήσει ένα εξατομικευμένο ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα παρέμβασης. Άλλα στοιχεία του ρόλου του ειδικού είναι να στηρίξει το παιδί τόσο μαθησιακά όσο και συναισθηματικά στο σπίτι και στο σχολείο. Συνήθως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν βιώσει την αποτυχία και την απογοήτευση και έτσι παρουσιάζουν χαμηλό κίνητρο για μάθηση. Επιπλέον, το αίσθημα της προσωπικής αποτυχίας ενδέχεται να συνοδεύεται από εντάσεις στο σχολείο και το σπίτι, από επιθετικότητα και άρνηση. Ειδικότερα στο σχολείο, η ταμπέλα του μέτριου ή κακού μαθητή ενδέχεται να προκαλέσει την απόρριψη από τους συνομήλικους και να οδηγήσει σε προβλήματα συμπεριφοράς, άγχος και δυσκολίες κοινωνικής προσαρμογής. Για αυτό το λόγο, ο ρόλος του ψυχολόγου δεν περιορίζεται μόνο σε μια συνεργασία με το παιδί, αλλά επεκτείνεται στην συνεργασία με το σχολείο και την οικογένεια.

 

Επιπλέον, ο ψυχολόγος συμβουλεύει τους γονείς και απαντά στα ερωτήματά τους σχετικά με τις δυσκολίες του παιδιού.

Λογοθεραπεια Βορεια Προαστια ,Λογοθεραπεια θρακομακεδωνες ,λογοθεραπεια μενιδι ,